lördag, januari 08, 2011

En egen stil

Jag tycker det är lite kul att inte alltid ha det som förväntas i inredningen...som tex en gammal koffert istället för ett vanligt soffbord. Det slitna bruna bryter av fint mot mot den annars vita inredningen. Nu när det är kallt ute är det mysigt med lite fårskinn i soffan :) och kuddar såklart...(den vita kudden till vänster i bild är
Jeanne ´d Arc Living)


Gamla resväskor är inte bara fina de är så praktiska att använda till förvaring, gamla tidningar man inte vill slänga eller annat pyssel och knåp :)


Hmm, ja jag är en stor fan av vitt, det är ju egentligen alla färger samlade i en :) Mitt provisoriska matbord som för tillfället saknar stolar :). Ställde mitt bruna gamla instrumentfodral i hörnan för att bryta av lite mot det vita
Den stora golvkandelabern gillar jag skarpt,blir så mysigt när man tänder den framåt kvällningen. Ljusstaken som står på bordet var en helt vanlig mässings ljusstake...fram med pensel och häftgrund sen svart färg och sist bladsilver :) jag är mer än nöjd!

Ett litet stilleben på bordet, en gammal silverbricka, sotsvarta keramikhjärtan (som min dotter har gjort) och en urna med en skir växt :)

Hoppas jag kunnat ge lite inspiration idag :)

Kramar Lisa

1 kommentar:

Hem ljuva hem sa...

Visst är det vackert med brunt till vitt, det blir inte så hårda kontraster som det blir med vart och vitt. Jag älskar brunt och grönt till vitt, ja och rosa förstås.
Vackert med en gammal kista till bord och den sköna lammullen på soffa, det hade mina katter gillat.

Önskar dig en god fortsättning på detta nya året.
Kram Anneli